본문 바로가기
daily log

9 Deadly Words used by women - 여자들이 쓰는 아홉가지 거짓말.

by 올쓰 2012. 5. 29.
인터넷에서 본 재미난 글이 있길래 가져와 봤다.

1) Fine 
This is the word women use to end an argument when they are right and you need to shut up. 
한국 말로는 '알았어' 정도 일까. 더이상 이해시키지 못하고 그만 말하고 싶을때는 '알았어, 됬어' 라고 자주 말을 끝내니까. 

2) Five minutes
If she is getting dressed, this means a half an hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given fiver more minutes to watch the game before helping around the house. 
나만 그런게 아니였군. 미안해요 my R. 크흐흐흐. 

3) Nothing
This is the calm before the storm. This means something, and you should be on your toes. Arguments that begin with nothing usually end in fine. 
당연히 알아야 할 것을 몰라주면 화도 나고 짜증도 나고 자존심도 상하고 그냥 '아무것도 아니야' 라고 할 때가 많다.. 오해의 소지가 많은 이말. 남자들은 왜 당연히 알아야 할 것을 모를까 라고 생각하며 자주 쓰는말.

4) Go Ahead
This is a dare, not permission. Don't do it!
그래, 해볼테면 해봐라. 난 그 이상을 보여줄테야 의 마음가짐으로 한마디 던지는것.

5) Loud Sigh
This is actually a word, but is a non-verbal statement often misunderstood by men. A loud sign means she thinks you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing here and arguing with you about nothing. (Refer back to #3 for the meaning of nothing). 
정말 한심한 상황일때, 말로 표현이 안되는 나의 열받음을 짧게 표현하려면 이거지. '하아......'

6) That's Okay/ It's okay 
This is one of the most dangerous statements a women can make to a man. That's okay/it's okay means she wants to think long and hard before deciding how and when you will pay for your mistake. 
'응, 괜찮아'. 분명 느낄꺼야. 지금 내가 괜찮다고 하는 그 순간에도 괜찮지 않다는걸..

7) Thanks
A woman is thanking you, do not question, or faint. Just say you're welcome. (I want to add in a clause here- this is true, unless she says 'Thanks a lot' - that is PURE sarcasm and she is not thanking you at all. DO NOT say 'you're welcome'. That will bring on a 'whatever'). 
한국말로는 잘 쓰지 않는다. 왜냐하면 너무나도 노골적이니까. 물론 영어로도 노골적이긴하지만 분명 헷갈려하는 남자들이 있다.

8) Whatever
Is a woman's way of saying F- YOU!
ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ


9) Don't worry about it, I got it
Another dangerous statement, meaning this is something that a woman has told a man to do several times, but is now doing it herself. This will later result in a man asking 'what is wrong?' for the woman's response refer to #3.
'아니야 됬어, 내가 할께'..... 아, 이말은 되도록 쓰지 않았으면 좋겠다. 이런 상황까지오면 이미 열이 뻗친상황. 



















'daily log' 카테고리의 다른 글

BASIC - notes from my students  (0) 2012.06.05
이제 6월.  (0) 2012.06.01
Roy's visit in April  (2) 2012.05.20
스노우, 마야 요즘근황  (0) 2012.05.04